close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך מתמודד ענף השיפוצים עם מגפת הקורונה?

מערכת שורשט טבת, תשפא24/12/2020

על אף משבר הקורונה שפקד את העולם, ענף השיפוצים בארץ פורח. אנשים שומרים על ריחוק ונמצאים יותר בבית. לפתע הם שמים לב לליקויים שונים, הילדים חוזרים לגור בבית בשל המצב הכלכלי, העבודה מהבית מחייבת שיפוץ ועוד. המאמר יסקור את ענף השיפוצים בתקופת הקורונה.

תגיות:
על אף המשבר הכלכלי
המשבר הכלכלי בעקבות הקורונה השפיע רבות על רכישה והשכרת דירות מאחר ואנשים רבים פוטרו מעבודתם, יצאו לחל"ת או פשטו רגל. על אף זאת נחסכו מותרות כמו חופשות בחו"ל, מסעדות, בילויים ועוד. אנשים שהצליחו לחסוך החליטו שהישיבה בבית מחייבת שינוי אווירה. ביחד עם זאת, צעירים רבים שלא הצליחו להתמודד עם תשלומי שכר הדירה חזרו לגור בבית הוריהם. גם קשישים שלא הצליחו להתמודד עם הבידוד החברתי או עם האנדרלמוסיה שהתחוללה בבתי האבות, עברו לגור אצל ילדיהם. שינוי חברתי נוסף קרה גם כשרבים החלו לעבוד מהבית. כל אלו הביאו את תחום השיפוצים
לעלייה בביקוש. בין אם מדובר על עבודות שיפוצים וגמר לבית במחירים משתלמים או שיפוץ חדרי אירוח ובין אם מדובר על כל הבית.

מה אנשים משפצים?
לאור הישיבה הממושכת בבית אנשים פתאום החלו להבין שהמטבח שלהם מהעת העתיקה ואיך זה שעד עכשיו יש להם אמבטיה שאין בה כלל שימוש. בדרך כלל כאשר משפצים את כל הבית מחדשים את המטבח, חדר האמבטיה, הריצוף והקירות. הורים שחסכו כל השנים וילדיהם חזרו הביתה משפצים עבורם יחידות דיור בין אם הן על הגג ובין אם בחצר, על מנת שיקבלו פרטיות. במקרים כאלו יש דגש על חיפוי קירות, עבודות גבס, הוספת חדר רחצה, שירותים, צבע וחידוש הריהוט. בנוסף, על מנת להסבר חדר שינה או חדר משחקים לחדר עבודה נוח ונגיש, אנשים שמים דגש על מחיצות גבס, עבודות צבע וחשמל.

הקושי בתקופת הסגר
למרות הביקוש הרב עבור שיפוצים לא תמיד הכול היה ורוד. בתקופת הסגר הראשון אנשים חששו שיכנס אליהם הביתה קבלן שיפוצים מלווה בפועלים ולכן הרבה עבודות בוטלו או נדחו. גם לקוחות שיצאו לחל"ת ופתאום ירדו בהכנסותיהם ביטלו הזמנות. אך המשבר הכי פחות צפוי היה הקושי להשיג חומרי גלם. מכיוון שסגרו את נתיבי האוויר והים לא הגיעו חומרים לארץ. חברות השיפוצים התקשו להשיג קרמיקות, כלים סניטריים וחומרי גלם בסיסיים. ואם זה לא מספיק, הוטל סגר על השטחים והיה חוסר בפועלים או כאלו שנאלצו להיכנס לבידוד ולהחסיר מהעבודה. ככל שהבינו את הצורך בחבישת מסכות ובשמירה על ריחוק, וככל שהנחיות התו הסגול הפכו לברורות, הענף החל להתאושש. כיום לא מהססים להזמין חברת שיפוצים או שיפוצניק מומלץ לעבודה מקיפה ולפיכך לא חסרה עבודה בתחום. אנשים המשפצים את כל הבית מוצאים פתרונות לדיור חלופי ומאפשרים למשפץ לעשות את עבודתו נאמנה.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה